Willy fakepose

Vaak hebben mensen die in loondienst werken geen flauw idee wat het ondernemerschap inhoudt. Ze weten ook niet wat ik nu precies allemaal doe online en denken vooral dat ik de hele dag maar een beetje door mijn Facebook of Instagram heen scrol. Natuurlijk komt dit weleens voor, maar wel pas als mijn werk af is. Omdat sommige uitspraken die ik nog steeds regelmatig te horen krijg, echt het bloed onder mijn nagels vandaan kunnen halen, heb ik ze hieronder even op een rijtje gezet. In de hoop dat die ‘loonslaven’ het nooit meer op deze manier aan ons zullen vragen, is dit mijn enigszins humoristische tegengeluid 😉 Lees meer

Willy @ work

Het is altijd spitsuur in mijn hoofd. Mijn gedachten racen alle kanten op en ik bedenk de meest creatieve ideeën. Die ik vervolgens niet opschrijf en dus weer vergeet. Daarom heb ik mijzelf nu aangeleerd om altijd een notitieboekje bij de hand te hebben. Want de beste ingevingen komen altijd wanneer je het niet verwacht, bijvoorbeeld ‘s nachts of wanneer je een goed gesprek met iemand hebt gevoerd. Mijn hoofd zit dan zo vol met alle informatie, dat het er eigenlijk ook zo snel mogelijk weer uit MOET. Ook omdat dit mij meer overzicht geeft over datgene wat ik tijdens die dag of tijdens dat gesprek geleerd hebt. Of waar ik door geïnspireerd ben geraakt. Dit gebeurt eigenlijk altijd vanuit een soort natuurlijke flow. Schrijven vanuit flow is daarom een stuk gemakkelijker (en sneller!) dan schrijven over een onderwerp dat je ooit wel van tevoren hebt bedacht, maar waar je toch tegenaan zit te hikken, omdat je even geen inspiratie voelt. Lees meer

Willy in Paleis Monserrate

Een onderscheidende stijl hebben in online ondernemersland, wie wil dat nu niet? Je maakt dan niet alleen gebruik van een goede branding voor je website of je Social Media kanalen, maar ook voor je eigen teksten. Zodat klanten of volgers direct jouw schrijfstijl en opmaak herkennen, of de sfeer die jij met je teksten creëert. In dit blog geef ik je 10 tips voor een slimme branding van jouw schrijfstijl. Lees meer

Willy kijkt naar laptop

De titel van dit blog is een veelgehoorde zin uit de mond van een heleboel ondernemers die nog niet voor 100% achter hun waarde staan. In dit geval hoor ik het regelmatig van vrouwen die bang zijn dat elke week een nieuwsbrief sturen, te ‘spammerig’ of te ‘verkoperig’ overkomt. Maar gebruikmaken van e-mailmarketing is toch echt nog steeds de snelste manier om aan klanten te komen. Lees meer

Willy met een blij hoofd

Omdat een aantal van mijn klanten hebben aangegeven dat ze wel nieuwsgierig zijn naar hoe een werkweek van een copywriter er eigenlijk uitziet, heb ik besloten om een week uit mijn leven te pakken waarin jullie kunnen lezen wat ik zoal meemaak op een dag. Een soort dagboekversie 2.0, alleen begin ik deze keer niet met ‘Lief dagboek,’ zoals vroeger, toen ik nog dagboeken vol schreef over paarden en vriendinnen. Lees meer

Willy blij

Deze week ga ik weer vrolijk verder met deel II van de blog ‘de 10 meest gemaakte missers in de wereld van copywriting-Part I’ van vorige week. Je leest hier de laatste vijf meest gemaakte missers als het om het schrijven van websiteteksten gaat.

Lees meer

Willy @ work

Als copywriter is het soms flink afzien. Wanneer je de teksten op een website moet analyseren, bijvoorbeeld. Want man, man, man, in 9 van de 10 gevallen kunnen de zelfgeschreven teksten compleet worden vervangen door nieuwe teksten van een copywriter. In goed Nederlands en met een doordachte marketingstrategie graag. Een foutje maken is uiteraard menselijk, maar het kost je ook ontzettend veel tijd wanneer je het ‘toch maar eerst zelf gaat proberen.’ Of als je denkt dat het allemaal niet zo moeilijk kan zijn. Waarna je vervolgens uren zit te zwoegen op het produceren van een matige tekst. Omdat je eigenlijk niet de juiste kennis hebt over slimme schrijfstrategieën. Omdat je maar wat doet, in de hoop dat het aanslaat. Of omdat je familie en vrienden je altijd hebben verteld dat je ‘zo leuk kan schrijven.’ Lees meer

Willy

Een probleem waar veel van mijn klanten tegenaan lopen, is dat ze een toffe en waardevolle weggever hebben gemaakt op hun website, maar dat deze helemaal niet of nauwelijks gedownload wordt. Een weggever is bijvoorbeeld een gratis E-book of een videoserie waar geïnteresseerden hun e-mailadres voor kunnen achterlaten. Iets waardevols waar je klanten echt wat aan hebben. Ze kunnen de tips direct implementeren in de praktijk. Het cadeautje dat je geeft, moet eigenlijk zo waardevol zijn voor jouw potentiële klanten, dat je bij jezelf denkt: ‘ohjee, moet ik hier eigenlijk geen geld voor vragen?’ Dat je weggever nu nog niet genoeg aanspreekt, kan dus liggen aan het feit dat jij geen belangrijk deel van jouw kennis gratis weggeeft. Maar hoe meer jij geeft, hoe meer mensen iets voor jou terug willen doen. Zo werkt de psyche van de mens nu eenmaal. Wees dus niet te terughoudend in wat je deelt. Lees meer

Willy in Lissabon met hoed

Eigenlijk heeft ieder mens ze wel: tics of bepaalde gewoonten die iemand uniek maken. Je kunt sommige tics ook guilty pleasures noemen. Dat klinkt eigenlijk nèt iets positiever. Vandaag deel ik met jullie de meestvoorkomende drie tics die ik heb. Omdat het ook wel eens leuk is om de persoon achter al de toffe blogs van Willy’s Wereld te leren kennen. Toch? 😉 Lees meer

Mes abstract

Nee, niet schrikken. Ik ben geen psychopaat geworden. En ik ben ook niet van plan om dit daadwerkelijk te doen. Maar natuurlijk wel figuurlijk als het op het schrijven van website teksten aankomt die zichzelf moeten verkopen 😉 De problemen van jouw klanten zijn voor jou als ondernemer superbelangrijk. Pas wanneer jij het belangrijkste probleem van je klanten op je homepage benoemt en daarmee hun pijn raakt, wordt het verkopen van jouw dienst of product direct een stuk gemakkelijker. En ja, dan is het soms nodig dat je dat figuurlijke ‘mes’ tussen hun ribben, nog even wat extra rondjes laat draaien. Lees meer