Willy kijkt naar laptop

De titel van dit blog is een veelgehoorde zin uit de mond van een heleboel ondernemers die nog niet voor 100% achter hun waarde staan. In dit geval hoor ik het regelmatig van vrouwen die bang zijn dat elke week een nieuwsbrief sturen, te ‘spammerig’ of te ‘verkoperig’ overkomt. Maar gebruikmaken van e-mailmarketing is toch echt nog steeds de snelste manier om aan klanten te komen.

Willy in Lissabon

Kom altijd opdagen

Via e-mail bouw jij, als het goed is, een langdurige band met je klanten op. Dit doe je ook met de mensen die zich hebben ingeschreven voor jouw gratis weggever. Dan is het toch heel erg raar als jij ze na het downloaden van je cadeautje op je website, nooit meer wat laat horen? Sterker nog: zij verwachten meer van je te gaan horen, omdat ze interesse hebben in wat jij doet, anders hadden ze hun mailadres namelijk niet bij je achtergelaten. Even afgezien van de sjaak afhakers die na het downloaden van een serie gratis video’s of een E-book zich direct weer uitschrijven van je mailinglijst, natuurlijk.

Willy in Paleis Monserrate

Wat als je jouw dienst maar eenmalig aan een klant kunt leveren?

Nu kun je je natuurlijk afvragen of je iedere week een nieuwsbrief met een mooie blog of handige tips moet sturen, wanneer je bijvoorbeeld een makelaar bent. Niet iedereen is bezig met het proces van een huis kopen. Of stel dat je een uitvaartbegeleider bent, jouw klant gaat natuurlijk maar één keer dood en het hangt van iemands leeftijd af of hij/zij hier al over nadenkt. Toch raad ik je aan om wel wekelijks een nieuwsbrief te sturen, die past bij de persoon die je op dat moment aanspreekt. Want je weet altijd meer over je eigen vakgebied dan dat jouw klanten weten. Geef ze bijvoorbeeld wekelijkse tips over waar je op moet letten wanneer je een uitvaart regelt of waar jouw klant op moet letten, wanneer hij/zij gaat samenwonen en ze gezamenlijk een huis willen kopen. Denk goed na over waardevolle informatie die jij kunt geven en die niet gemakkelijk op internet terug te vinden is. Dit maakt jou de expert in jouw vakgebied. Jij geeft namelijk iets van waarde weg, wat jouw klanten nergens anders kunnen krijgen.

Willy aan het werk

Be out there!

Zo bouw jij een langdurige relatie met je klanten op en zo leren ze jou goed kennen. Tot het moment dat ze jou compleet vertrouwen en van plan zijn om een aankoop bij je te doen. Het is namelijk wetenschappelijk bewezen dat, hoe vaker mensen contact hebben met een bepaalde persoon of hoe vaker ze die persoon voorbij zien komen, hoe positiever ze over die persoon zullen zijn. Daarom kan het echt geen kwaad om iedere dag een Facebook- of Instagram post te plaatsen en om wekelijks een mail naar de klanten op je lijst te sturen. Hiermee zorg je ervoor dat ze je niet na een week of twee alweer vergeten zijn.

Hoevaak stuur jij een nieuwsbrief naar je klanten (die je dus geen nieuwsbrief noemt)?
Laat het me even weten in de reacties!

Facebooklogo

Eindscore van mijn eerste Facebook Advertentie

P.S. ik had jullie in de blog van vorige week, over het maken van een persoonlijke Facebookadvertentie, beloofd te vertellen wat het eindresultaat ervan was: 58 e-mailadressen binnengehaald die mijn gratis E-Book ‘Blauwdruk voor de ideale ‘Over Mij-pagina’ hebben gedownload. Dus hoera! Het was een behoorlijk succesvolle campagne, zeker omdat ik dit voor de allereerste keer deed met zo’n 80 dollar.

Je kunt mijn gratis E-book terugvinden via: deze link in AdPage.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *