Deze website gebruikt cookies om de website te verbeteren en te optimaliseren voor jou als gebruiker. Cookies worden opgeslagen via jouw browser en herkent jou wanneer je terugkeert op deze website. De cookies helpen ons om te zien welke pagina’s op de website het meest worden bekeken. Je kunt de cookie instellingen zelf aanpassen door te navigeren via de tabs aan de linkerkant.
‘Neem toch niet zoveel risico!’, ‘Waarom ga je niet gewoon weer in loondienst werken net als ik?’, ‘Een eigen bedrijf kost je alleen maar geld, het levert niks op’, ‘Als ZZP-er moet je toch superveel belasting betalen?’ Misschien komen deze woorden je bekend voor. Ze worden vaak uitgesproken door mensen die dichtbij je staan, zoals je ouders, vrienden of familieleden. Ze willen je beschermen, maar waartegen eigenlijk? Tegen jezelf? Tegen het risico dat je failliet gaat? Of…tegen het idee dat jij wel eens een stuk succesvoller kunt worden dan zij? Lees meer
Instagram is hip, hot & happening. Wist je bijvoorbeeld dat er inmiddels dagelijks 95 miljoen foto’s op dit Social Media platform worden gepost? Je komt er als ondernemer dus eigenlijk niet meer mee weg als je nog geen Instagram account voor je bedrijf hebt. De verwachting is zelfs dat influencer marketing (influencers zijn mensen met meer dan 10.000 volgers , die producten of diensten mogen promoten in ruil voor geld) via Instagram in de toekomst nog drie keer populairder zal worden in Nederland dan nu in Amerika het geval is. Om deze reden heb ik een workshop ‘Instagram Marketing’ gevolgd bij de spontane en gezellige Naomi Louwerens, die ook influencer is en kan leven van de inkomsten die ze door middel van haar inspirerende Instagram foto’s van reizen creëert. In overleg met Naomi mocht ik 3 praktische toepasbare tips uit de workshop met jullie delen, zodat je blijvend meer volgers kunt aantrekken én behouden. Pak dus je telefoon erbij, kom in actie en pas deze tips direct toe!
Foto gemaakt door eventplanner @denisebrouwer
Wanneer je als introverte of verlegen ondernemer voor het eerst alleen naar een networkborrel gaat, valt dit enigszins te vergelijken met de spanning die je voelt tijdens een eerste date. Je voelt je opgelaten, ongemakkelijk en krijgt een knalrood hoofd als iemand je aanspreekt om te vragen wat voor bedrijf je hebt en wie jij bent. Met horten en stoten vertel je wat je zoal doet, maar het belang van jouw diensten wuif je een beetje weg, omdat je het liefst niet te lang in het middelpunt van de belangstelling wil staan. Naar andere gelijkgestemden luisteren gaat je gelukkig een stuk beter af. Netwerken voelt voor jou als een ‘moetje,’ omdat dit nu eenmaal zo hoort bij een eigen bedrijf. Herkenbaar?
Elfia, zaterdag 23 september 2017. In plaats van mijn gebruikelijke ochtendhumeur om 7 uur ‘s ochtends, sta ik nu te stuiteren van enthousiasme als mijn neef aanbelt. Ik ga namelijk samen met hem naar het dorpje Arcen, waar Elfia wordt georganiseerd. Het zal een lange rit worden van 150 kilometer heen en vice versa, maar zelfs dat kan mijn voorpret niet bederven. Lees meer
Omgaan met tegenslag: Overal om je heen lijkt het net alsof iedere ondernemer het direct helemaal voor elkaar heeft. De één heeft meer dan een miljoen volgers, de ander krijgt allerlei gave projecten toebedeeld. In de realiteit ligt de situatie toch net even anders voor de meeste (startende) ondernemers. Die moeten keihard werken om zichtbaar te worden en klanten te vinden en worden zelfs regelmatig gevraagd of ze geen ‘gratis’ werk kunnen leveren omdat dit goed staat op hun portfolio. Gelukkig zeggen de meeste starters die ik ken gewoon keihard NEE wanneer er weer zo’n profiterende pannenkoek ten tonele verschijnt. Toch komen er nog genoeg andere tegenslagen op het pad van de creatieve ondernemer, waar we op de één of andere manier mee zullen moeten dealen.
Vrijheid: heel veel mensen dromen ervan. Niet alleen in de vorm van mooie vakanties of het kunnen uitspreken van een mening, maar ook om niet meer afhankelijk te zijn van een norse baas die bepaalt wat je wel en niet goed doet.
“Honden denken dat de mens God is, katten weten wel beter,” zo luidt een citaat uit de film Kedi, gemaakt door Ceyda Torun. Wie zelf een kat heeft zal zich herkennen in de eigengereidheid van deze mini-tijgers. Als je even niet oplet, is er zo een keukenrol doormidden gescheurd of wordt je internetkabel stukgebeten. Als je ze wilt aaien hebben ze geen zin, maar als je druk bezig bent nemen ze er uitgebreid de tijd voor om op je warme computer te gaan liggen. Want luisteren naar de baas? Daar doen ze niet aan. Lees meer
Het is zover. Je inschrijving bij de KvK is rond en je hebt de sprong in het diepe gewaagd door met een eigen bedrijf te starten. Je moet ineens ontzettend veel keuzes maken. ‘Wat moet ik nu als eerste doen? Wat heb ik nu precies te bieden en aan wie en wat maakt mijn bedrijf uniek?’ zijn vragen waar bijna elke startende ondernemer zich in zal herkennen. Met deze vragen heb ik zelf weken lopen worstelen, want wat wilde ik nou eigenlijk precies en hoe zou ik dit gaan bereiken?
Een gepersonaliseerd Valentijnsgedicht, gratis kaartjes voor een filmfestival inclusief Grand Gala en je eigen letters in chocolade toegestuurd krijgen per post: het is slechts een greep uit de win-acties die ik het afgelopen halfjaar heb opgezet voor Willy’s Wereld. Toch lijken deze acties op de één of andere manier te weinig publiek te trekken en ik vraag me regelmatig oprecht af waarom dit zo is. Zijn de cadeautjes te klein of zijn wij als volk te verwend om kleine attenties als bijvoorbeeld repen chocola nog te kunnen waarderen? Ik besprak dit laatst met mijn lieve collega Japke die ook mooie blogs schrijft. Check haar website www.japkeschrijft.nl of volg haar op Facebook: https://www.facebook.com/japkeschrijft/. Laatst heb ik bij haar een duurzaam geproduceerde, tweepersoons hangmat van Tropilex in verschillende kleurtjes gewonnen door mee te doen aan een win-actie via haar blog. Dat is toch hartstikke tof? Toch kwamen er ook bij haar niet extreem veel mensen af op haar win-actie waarbij je toch een groot en tof cadeau kon winnen. Kijk maar eens naar de afbeelding bovenaan deze blog!
Nu snap ik dat het momenteel zomerperiode is en dat er een hoop mensen op vakantie zijn, maar de mensen die in Nederland verslaafd zijn aan Social Media (en dat zijn er echt heel veel!) kijken toch ook dagelijks op hun Facebook, Twitter en Instagram wanneer zij in het buitenland zijn en WiFi tot hun beschikking hebben? Het kan ook zijn dat we de juiste doelgroep niet aanspreken of bereiken, dat we ons niet op het juiste platform bevinden, of dat niet alle Facebookberichten van onze blogs bovenaan eenieders tijdlijn komen te staan. Dit heeft uiteraard voor een groot deel te maken met het algoritme van Facebook dat voornamelijk berichten aan je toont waar je al mee bekend bent of die aansluiten op je eigen ideeën. Misschien spelen we niet goed genoeg in op de actualiteiten (zoals het creëren van Fidget Spinners waarbij elk kleurtje een andere filmstill bevat die je zou kunnen verzamelen) of zijn we gewoon echt niet goed in het toepassen van de juiste marketingstrategieën. Alle feedback over wat jullie zelf zouden vinden van bovenstaande win-acties is meer dan welkom!
Om alle hierboven genoemde redenen wil ik jullie uitdagen: Denk eens out of your own box!
Als jullie iets zouden kunnen winnen dat te maken heeft met schrijven én/of film(festivals), wat zou dit dan moeten zijn als hier ook daadwerkelijk jouw interesse ligt?
Ik wil namelijk heel graag uitvinden wat het geheim is achter win-acties die wel extreem goed lopen en die jullie interesse wekken 🙂
De persoon die het meest originele antwoord geeft op deze vraag in de comments op www.WillysWereld.nl, wint het door zijn of haar zelfbedachte cadeau!! (Ga uit van een maximum budget van 45 euro).
Wat zijn de spelregels om mee te kunnen doen?
1. Like mijn Facebookpagina: www.facebook.nl/willyswereld of volg mij op Instagram: www.instagram.com/WillysWereldNL.
2. Deel dit bericht met zoveel mogelijk vrienden of volgers op Facebook of Twitter met hashtag #WillysWereldNL om je kansen met ieder creatief antwoord te vergroten en gezamenlijk een mooie en eventueel grotere prijs te winnen!
3. Laat je e-mailadres achter in je reactie(s) op de website, zodat ik contact met je op kan nemen wanneer je gewonnen hebt.
Heel veel succes en plezier gewenst!
Neem contact met mij op:
E-mail: redactie@willyswereld.nl
Telefoonnummer: +316 45860844
Uren:
Maandag - Vrijdag: 9:00 - 17:00
Zaterdag: 11:00 - 15:00
KVK-nummer: 68004753
BTW-nummer: NL178049967B01