Ik weet dat je thuis zit. Net zoals de rest van Nederland. Misschien verveel je je, ben je juist drukker dan ooit omdat je kids thuis zijn of ben je één van die complotgekkies die denkt dat het coronavirus is ontstaan omdat het nieuwe 5G netwerk wordt ingevoerd. Of dat het allemaal bedacht is om ons later een verplicht vaccin tegen het virus in te laten spuiten. Hoe het ook zij, over het algemeen heb je als ondernemer nu meer tijd tot je beschikking om AAN je business te werken in plaats van erin. Om zichtbaar te zijn en consistent op te komen dagen als de ster in jouw branche. Want laten we eerlijk zijn: de helft van jouw concullega’s is al afgehaakt of gestopt met posten omdat hun bedrijf misschien voor deze crisis ook geen lang leven beschoren was. Des te meer reden om te laten zien dat jij met jouw business het hoofd kunt bieden aan deze corona shizzle en je aanbod relevant weet te maken voor de mensen die jouw hulp nu hard nodig hebben. En hoe kun je dit beter doen dan door meer fans te verzamelen op jouw e-maillijst met een weggever? Hier kun je mensen immers vermaken, informeren of de interactie met ze opzoeken. Wanneer het ze voldoende aanspreekt wat je schrijft, worden sommigen zelfs klant bij je. Daarom beschrijf ik in dit blog 3 manieren om je e-maillijst te laten groeien. Ook in tijden van corona.
1. Bied entertainment
Relevant zijn is nu belangrijker dan ever. Een hoop van jouw potentiële klanten, die nu de hele dag doelloos op Facebook scrollen, zijn vooral op zoek naar entertainment. Naar afleiding van de dagelijkse zorgen en het nieuws. Een perfecte manier om entertainment te bieden en toch nieuwe leads te genereren, is het maken van een quiz. Mensen zijn er dol op om meer over zichzelf te leren en bovendien zorgt een quiz als weggever bewezen voor een hoge conversie als het op inschrijvingen aankomt. Maak bijvoorbeeld een quiz over content waarin je ze twee posts met elkaar laat vergelijken en ze kunnen aangeven welke zij denken dat het beste werkt in een advertentie. Of maak een quiz waarmee jouw lezers meer leren over hun persoonlijkheid en welke marketingstrategie daarom het beste bij ze past (denk aan e-mailmarketing, social media marketing, content marketing of hoopmarketing. Oh nee, grapje die laatste;)). Zo heb ik ooit een zomerquiz gemaakt die supergoed converteerde en waar ik meerdere klanten voor mijn toenmalige blogcursus uithaalde.
2. Bied geleide meditaties of affirmaties aan
Bijna iedereen heeft nu behoefte aan rust in zijn/haar hoofd en lijf. Je kunt daarom een audiotrack of podcast opnemen waarin je een geleide meditatie doet voor meer rust of minder angst en stress. Dit is zeker voor coaches, therapeuten en yogadocenten een hele interessante om weg te geven, omdat het naadloos aansluit bij hun doelgroep. Ben je een mindsetcoach of houd je je bezig met hypnose? Dan kan het tof zijn om mensen te leren hoe ze affirmaties kunnen inzetten om zich beter te voelen of zich af te stemmen op datgene wat ze nu in hun leven wensen. Let wel op relevantie, dus focus je op ontspanning, minder heftige emoties ervaren of beter kunnen slapen zonder piekergedachten.
3. Bied potentiële klanten de mogelijkheid om met je te babbelen
Veel ondernemers zitten thuis en hebben nu nauwelijks mensen om zich heen om mee te sparren. Sommigen raken hierdoor de focus kwijt of weten nu niet meer welke volgende stap ze kunnen nemen om te groeien. Hun emoties gaan van frustratie naar onmacht naar het gevoel: ‘Fuck it, ik ben er klaar mee.’ Hoe fijn is het dan als ze even een uurtje met jou kunnen Skypen of Zoomen om hun worstelingen te bespreken? Het verlangen naar menselijk contact wanneer je constant thuis moet zitten is enorm groot, dus jouw volle aandacht krijgen kan de ander al een enorme opluchting geven. Ook om te horen dat hij/zij er niet alleen voor staat. En hoe mooi is het dan als jij ook nog eens je expertise kunt delen, waar je de ander mee vooruit helpt? Misschien haal je er zelfs wel een verkoop uit, want online sessies zijn in mijn ervaring de beste manier om dat te doen. De ander voelt jouw energie en de oprechtheid in je intentie om hem of haar te helpen, dus waarom zou je dan geen aanbod doen? Dat zou een gemiste kans zijn voor jullie beiden.
Copy voor het promoten van je weggever
Zo, nu weet je wat je kunt doen om jouw e-maillijst als een malle te laten groeien en jouw potentiële klanten verder te helpen. Natuurlijk zijn er nog vele andere manieren om jouw lijst te laten groeien, maar ik heb er nu de 3 meest relevante uitgepikt. Uiteraard is het wel belangrijk om je copy zo te schrijven dat jouw potentiële klanten ook echt aanhaken op jouw aanbod. Dit doe je door goed in te spelen op de huidige situatie. Je kunt bijvoorbeeld iets schrijven over het verplicht thuis zitten, het hamsteren, het homeschoolen of de onrust die veel van jouw klanten nu misschien ervaren. Dat is natuurlijk helemaal afhankelijk van jouw branche en aanbod. Wat nog altijd het beste werkt is storytelling: het vertellen van mooie, interessante en persoonlijke verhalen waarin de ander zich herkent en waar zij zich toe aangetrokken voelen. Hier zie je een voorbeeld van een persoonlijke post die ik laatst geschreven heb (klik!). De andere optie die goed werkt is het beschrijven van de resultaten die jouw lezers kunnen verwachten nadat ze zich voor jouw weggever hebben ingeschreven. Bij mijn eigen weggever: ‘de ultieme sales copy checklist‘ die je kunt downloaden op de homepage, is het resultaat dat je kunt verwachten: veel meer leads die JA zeggen tegen jouw aanbod. Wie wil dat nu niet?
Heb je hulp nodig bij het schrijven van de copy voor jouw weggever, zodat je er het maximale resultaat aan inschrijvingen uithaalt voor jouw e-maillijst? Neem dan gerust contact met me op via https://willyswereld.nl/gratis en boek een gratis sessie voor meer inzicht in jouw teksten. Ik help je graag op weg.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!