Paradiso Art hotel

Regelmatig krijg ik van mijn klanten te horen dat ze het lastig vinden om een goede en pakkende titel te verzinnen voor de e-mails die ze wekelijks naar hun lijst sturen of voor de blogs die ze online willen zetten voor meer zichtbaarheid van hun business. Een titel die ervoor zorgt dat de mensen aan de andere kant van het scherm hun mail en Social Media kanalen openen, omdat ze absoluut verder willen lezen. Omdat je hun nieuwsgierigheid gewekt hebt. Daarom heb ik een lange lijst gemaakt met voorbeelden van titels die altijd goed werken en die je zo 1-op-1 over kunt nemen, wanneer je er je eigen woorden inzet die te maken hebben met wat je doet en die gaan over welke resultaten je aan jouw klant kunt bieden. Maak er goed gebruik van, zodat je hiermee het hart van je nieuwe klanten gaat veroveren 😉

1. Stel een vraag in je titel

Voorbeeld: Zit jij er al warmpjes bij deze winter?

2. Verwijs naar de actuele stand van zaken

Voorbeeld: Waarom de Brexit-deal niet goed is voor Europa, maar wel voor je business

3. Creëer je eigen woorden

Voorbeeld: Vind jij het fijn om te pretzelen wanneer je niet lekker in je vel zit? (in het artikel leg je uit wat pretzelen inhoudt)

4. Onthul nieuws

Voorbeeld: Ik ben in blijde verwachting van een bulk geld vanwege deze strategie

5. Vertel je lezer iets te doen

Voorbeeld: Heb jij al berekend wat je omzetdoel moet zijn voor 2020? Doe dat dan nu en kom niet voor verrassingen te staan!

6. Laat statistieken zien

Voorbeeld: Minstens 75% van mijn websitebezoekers vind mijn website organisch in Google(+ afbeelding)

7. Maak een vergelijking in je titel

Voorbeeld: Zet de kracht van zachtheid in

8. Beloof dat er waardevolle informatie te halen valt

Voorbeeld: Na het lezen van dit blog, hoef jij nooit meer te raden naar waar je volgende lead vandaan komt

9. Doe direct een aanbod

Voorbeeld: Koop alleen vandaag dit kerstcadeautje voor 15 euro!

10. Vertel een kort verhaal

Voorbeeld: Er was eens een eend die zich in mijn badkamer had genesteld…

11. Doe een aanbeveling

Voorbeeld: Na het gebruik van deze zeep wil je niks anders meer

12. Voorspel een resultaat

Voorbeeld: Creëer een passief inkomen van 2000 euro per maand met deze methode

13. Gebruik tekst uit een review

Voorbeeld: ‘Willy is een kundig, maar ook een grappig mens en dat zorgde voor een leuke klik. Ze denkt ook echt goed mee en geeft nog veel meer tips dan verwacht’ en meer succesverhalen

14. Wek de nieuwsgierigheid van je lezer

Voorbeeld: Heb jij vaak last van je reptielenbrein?

15. Beloof dat je een geheim gaat onthullen

Voorbeeld: Download nu mijn checklist: ‘3 geheimen voor het creëren van blogs die altijd aanspreken’ zodat de klanten voortaan om jou staan te springen

16. Wees super specifiek

Voorbeeld: Ik zoek 10 dames tussen de 50 en 55 jaar oud om een video mee op te nemen voor mijn online magazine over de overgang

17. Richt je op een klein, maar duidelijk deel van je publiek in je titel

Voorbeeld: Ha, hoe bevalt de weggever over kerstrecepten die jullie van mijn site hebben gedownload?

18. Schrijf een titel die tijdgevoelig is

Voorbeeld: Je kunt je alleen de komende 24 uur nog inschrijven voor mijn zelfliefde challenge!

19. Gebruik schaarste en noodzaak

Voorbeeld: Nog maar 3 plekjes beschikbaar voor mijn workshop over het ontleden van slakken

20. Breng goed nieuws

Voorbeeld: Ontvang dit mooie album nu geheel gratis en doorbreek eindelijk je mentale blokkades op geld

21. Daag je lezer uit

Voorbeeld: Durf jij all-in te gaan met video?

22. Benadruk de garantie die je ergens voor geeft

Voorbeeld: Wanneer je hier je investering niet uithaalt na 40 dagen proberen, krijg je van mij gewoon je investering terug

23. Benoem je prijs als voordeel voor de ander

Voorbeeld: Is dit iets wat jij kunt laten liggen als het slechts 5 euro kost en het je meer omzet oplevert? Dacht het niet!

24. Start met een tegenstrijdigheid die achteraf geen tegenstrijdigheid blijkt te zijn

Voorbeeld: Het daverende geluid van de stilte

25. Benoem een bezwaar van jouw lezer

Voorbeeld: Voelt het telkens als de verkeerde timing voor jou wanneer iemand je een aanbod doet? Newsflash: it’s you!

26. Start met ‘Dit klinkt misschien heel gek, maar’

Voorbeeld: Dit klinkt misschien heel gek, maar je kunt meer voor elkaar krijgen door minder hard te werken

27. Geef hen de indruk dat je ze naar het beloofde land leidt waar succes op hen wacht

Voorbeeld: Met slechts 10 minuutjes per dag word jij de nieuwe Marie Kondo van Nederland!

28. Demonstreer je Return on Investment (ROI) die je voor een klant behaald hebt

Voorbeeld: Na het herschrijven van de salespagina voor Kyra, haalde zij hier 50% meer klanten uit dan voorheen!

29. Start met een ‘Waarom’ in je titel

Voorbeeld: Waarom een copywriter geen almachtige tovenaar is 😉

30. Beschrijf en beantwoordt belangrijke vragen van je lezers

Voorbeeld: Eindelijk antwoord op de vraag waarom je maar niet door je omzetplafond heen breekt

31. Benoem de waarde van de hoeveelheid stress die je jouw lezer gaat besparen

Voorbeeld: Met deze contentstrategie voorkom je talloze slapeloze nachten omdat je voortaan altijd weet wat je kunt posten

32. Bespreek wat het jouw lezers kost wanneer ze dezelfde fouten maken als jij

Voorbeeld: 6 fouten die mij een ton omzet hebben gekost en die jij dus niet meer hoeft te maken

33.  Laat doorschemeren dat je lezer zijn/haar doel gaat bereiken met behulp van jouw waardevolle informatie

Voorbeeld: Als je deze strategie gebruikt, zit je nooit meer verlegen om inspiratie

Willy's Ibiza jurk

En, welke van deze 33 titels spreekt jou het meest aan? Wil je meer leren over copywriting en het schrijven van teksten die voor meer omzet gaan zorgen? Download dan geheel gratis mijn ultieme sales copy checklist rechtsonder op de homepage. Zodat jouw leads voortaan veel vaker JA zeggen op jouw aanbod.

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *