Regelmatig krijg ik van mijn klanten te horen dat ze het lastig vinden om een goede en pakkende titel te verzinnen voor de e-mails die ze wekelijks naar hun lijst sturen of voor de blogs die ze online willen zetten voor meer zichtbaarheid van hun business. Een titel die ervoor zorgt dat de mensen aan de andere kant van het scherm hun mail en Social Media kanalen openen, omdat ze absoluut verder willen lezen. Omdat je hun nieuwsgierigheid gewekt hebt. Daarom heb ik een lange lijst gemaakt met voorbeelden van titels die altijd goed werken en die je zo 1-op-1 over kunt nemen, wanneer je er je eigen woorden inzet die te maken hebben met wat je doet en die gaan over welke resultaten je aan jouw klant kunt bieden. Maak er goed gebruik van, zodat je hiermee het hart van je nieuwe klanten gaat veroveren 😉
1. Stel een vraag in je titel
Voorbeeld: Zit jij er al warmpjes bij deze winter?
2. Verwijs naar de actuele stand van zaken
Voorbeeld: Waarom de Brexit-deal niet goed is voor Europa, maar wel voor je business
3. Creëer je eigen woorden
Voorbeeld: Vind jij het fijn om te pretzelen wanneer je niet lekker in je vel zit? (in het artikel leg je uit wat pretzelen inhoudt)
4. Onthul nieuws
Voorbeeld: Ik ben in blijde verwachting van een bulk geld vanwege deze strategie
5. Vertel je lezer iets te doen
Voorbeeld: Heb jij al berekend wat je omzetdoel moet zijn voor 2020? Doe dat dan nu en kom niet voor verrassingen te staan!
6. Laat statistieken zien
Voorbeeld: Minstens 75% van mijn websitebezoekers vind mijn website organisch in Google(+ afbeelding)
7. Maak een vergelijking in je titel
Voorbeeld: Zet de kracht van zachtheid in
8. Beloof dat er waardevolle informatie te halen valt
Voorbeeld: Na het lezen van dit blog, hoef jij nooit meer te raden naar waar je volgende lead vandaan komt
9. Doe direct een aanbod
Voorbeeld: Koop alleen vandaag dit kerstcadeautje voor 15 euro!
10. Vertel een kort verhaal
Voorbeeld: Er was eens een eend die zich in mijn badkamer had genesteld…
11. Doe een aanbeveling
Voorbeeld: Na het gebruik van deze zeep wil je niks anders meer
12. Voorspel een resultaat
Voorbeeld: Creëer een passief inkomen van 2000 euro per maand met deze methode
13. Gebruik tekst uit een review
Voorbeeld: ‘Willy is een kundig, maar ook een grappig mens en dat zorgde voor een leuke klik. Ze denkt ook echt goed mee en geeft nog veel meer tips dan verwacht’ en meer succesverhalen
14. Wek de nieuwsgierigheid van je lezer
Voorbeeld: Heb jij vaak last van je reptielenbrein?
15. Beloof dat je een geheim gaat onthullen
Voorbeeld: Download nu mijn checklist: ‘3 geheimen voor het creëren van blogs die altijd aanspreken’ zodat de klanten voortaan om jou staan te springen
16. Wees super specifiek
Voorbeeld: Ik zoek 10 dames tussen de 50 en 55 jaar oud om een video mee op te nemen voor mijn online magazine over de overgang
17. Richt je op een klein, maar duidelijk deel van je publiek in je titel
Voorbeeld: Ha, hoe bevalt de weggever over kerstrecepten die jullie van mijn site hebben gedownload?
18. Schrijf een titel die tijdgevoelig is
Voorbeeld: Je kunt je alleen de komende 24 uur nog inschrijven voor mijn zelfliefde challenge!
19. Gebruik schaarste en noodzaak
Voorbeeld: Nog maar 3 plekjes beschikbaar voor mijn workshop over het ontleden van slakken
20. Breng goed nieuws
Voorbeeld: Ontvang dit mooie album nu geheel gratis en doorbreek eindelijk je mentale blokkades op geld
21. Daag je lezer uit
Voorbeeld: Durf jij all-in te gaan met video?
22. Benadruk de garantie die je ergens voor geeft
Voorbeeld: Wanneer je hier je investering niet uithaalt na 40 dagen proberen, krijg je van mij gewoon je investering terug
23. Benoem je prijs als voordeel voor de ander
Voorbeeld: Is dit iets wat jij kunt laten liggen als het slechts 5 euro kost en het je meer omzet oplevert? Dacht het niet!
24. Start met een tegenstrijdigheid die achteraf geen tegenstrijdigheid blijkt te zijn
Voorbeeld: Het daverende geluid van de stilte
25. Benoem een bezwaar van jouw lezer
Voorbeeld: Voelt het telkens als de verkeerde timing voor jou wanneer iemand je een aanbod doet? Newsflash: it’s you!
26. Start met ‘Dit klinkt misschien heel gek, maar’
Voorbeeld: Dit klinkt misschien heel gek, maar je kunt meer voor elkaar krijgen door minder hard te werken
27. Geef hen de indruk dat je ze naar het beloofde land leidt waar succes op hen wacht
Voorbeeld: Met slechts 10 minuutjes per dag word jij de nieuwe Marie Kondo van Nederland!
28. Demonstreer je Return on Investment (ROI) die je voor een klant behaald hebt
Voorbeeld: Na het herschrijven van de salespagina voor Kyra, haalde zij hier 50% meer klanten uit dan voorheen!
29. Start met een ‘Waarom’ in je titel
Voorbeeld: Waarom een copywriter geen almachtige tovenaar is 😉
30. Beschrijf en beantwoordt belangrijke vragen van je lezers
Voorbeeld: Eindelijk antwoord op de vraag waarom je maar niet door je omzetplafond heen breekt
31. Benoem de waarde van de hoeveelheid stress die je jouw lezer gaat besparen
Voorbeeld: Met deze contentstrategie voorkom je talloze slapeloze nachten omdat je voortaan altijd weet wat je kunt posten
32. Bespreek wat het jouw lezers kost wanneer ze dezelfde fouten maken als jij
Voorbeeld: 6 fouten die mij een ton omzet hebben gekost en die jij dus niet meer hoeft te maken
33. Laat doorschemeren dat je lezer zijn/haar doel gaat bereiken met behulp van jouw waardevolle informatie
Voorbeeld: Als je deze strategie gebruikt, zit je nooit meer verlegen om inspiratie
En, welke van deze 33 titels spreekt jou het meest aan? Wil je meer leren over copywriting en het schrijven van teksten die voor meer omzet gaan zorgen? Download dan geheel gratis mijn ultieme sales copy checklist rechtsonder op de homepage. Zodat jouw leads voortaan veel vaker JA zeggen op jouw aanbod.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!