Ik heb een drastisch besluit genomen. Ik ga de focus in mijn bedrijf verleggen van het geven van blogtips naar het schrijven van website teksten voor startende ondernemers met een online business. Waarom? De Virtual Assistants schieten momenteel als paddenstoelen uit de grond. Steeds meer ondernemers ontdekken de online wereld als een belangrijke inkomstenbron. ‘Offline’ bedrijven zetten steeds vaker Social Media en online advertenties in om hun klanten te blijven bereiken. Maar hoe onderscheiden zij zich nu van de massa ondernemers die online allemaal een beetje hetzelfde doen en elkaars stijl nabootsen?
Wees Authentiek
Tot nu toe heb ik namelijk wel erg veel lichtroze gekleurde websites gezien met termen als ‘ladybosses’, ‘the social girl’,’lifecoach’ en andere hippe termen van een heleboel vrouwelijke ondernemers. Maar hoe weet je nou of iemand daadwerkelijk een goede ladyboss of Virtual Assistant is, als ze eigenlijk allemaal ongeveer hetzelfde verhaal vertellen? Om echt onderscheidend te kunnen zijn in wat jij voor je klant kan betekenen, speelt een eigen stijl in je website teksten een grote rol. Misschien had je het al aan zien komen, maar….. here’s Willy to the rescue! 😉
Creëer een duidelijke salesfunnel
Ik schrijf aansprekende website teksten voor je bedrijf door mijzelf goed af te stemmen op wie jij bent en wat goed bij jou past. Er zijn een heleboel aanpassingen die je kunt doen aan een al bestaande website om ervoor te zorgen dat de klanten via je website zelf naar jou toe komen, zonder dat je constant met jezelf moet leuren of je zorgen hoeft te maken uit welk blik je de volgende klant nu weer moet trekken. Op een compleet nieuwe website is het nog makkelijker om je site zo in te richten dat potentiële klanten precies weten waar ze op moeten klikken en ze zo strategisch naar jouw mooie aanbod te leiden.
Tips voor meer conversie op je website
Een aantal direct toepasbare tips die ik je nu alvast mee wil geven voor een goede gebruiksvriendelijkheid van je website:
- Wanneer je in je tekst linkjes plaatst naar andere webpagina’s, onderstreep dan de woorden waar je klanten op kunnen klikken. Zo is het meteen duidelijk dat ze naar een nieuwe pagina toe kunnen.
- Maak geen link van de woorden ‘klik hier’ of ‘lees meer.’ Google kan op deze manier niet zien over welk onderwerp die pagina precies gaat, waardoor je website nooit hoog in de zoekresultaten verschijnt. Gebruik i.p.v. die nietszeggende woorden de naam van je paginatitel. Voorbeeld: Bekijk hier het aanbod voor aansprekende website teksten.
- Zorg voor duidelijke Algemene Voorwaarden op je website, zodat de klant precies weet wat hij/zij van je kan verwachten. Wat bedoel ik met duidelijk? Gebruik geen onnodig moeilijk juridisch taalgebruik, want dat begrijpt bijna niemand. Leg duidelijk en in eigen woorden uit hoe de overeenkomst van levering van jouw dienst of product in elkaar zit en wat de consequenties zijn wanneer jij niet levert of wanneer de klant zijn betaalverplichting niet nakomt. Mocht je toch twijfelen over wat je hebt geschreven, laat er dan alsnog een jurist een snelle blik op werpen. Zo weet je direct of je voorwaarden rechtsgeldig zijn.
- Schrijf verhalend. Hele korte teksten op een website zijn niet altijd per se beter. Ook al is de spanningsboog van de meeste potentiële klanten best kort. Wanneer jij een wat langer verhaal schrijft over de reden waarom je jouw bedrijf bent gestart en je klant herkent zichzelf in alle punten van jouw beschrijving, dan maakt het niet meer uit hoelang je tekst is. Zolang je een potentiële klant raakt met jouw teksten, zal deze altijd jouw verhaal onthouden.
Wat gebeurt er met de blogworkshops?
Begrijp me niet verkeerd, ik vind bloggen ook nog steeds fantastisch naast het schrijven van webteksten en zal zeker nog blogs delen met daarin nuttige tips voor je website. Maar ik merk dat er in de markt nu meer vraag is dan ooit naar de juiste onderscheidende website teksten die ook nog eens goed scoren in de zoekmachines. Omdat ik jullie wel even wil laten wennen aan de nieuwe richting die ik insla, komt er nog één live blogworkshop op 18 maart in Utrecht met een vroegboekkorting als je er op tijd bij bent. Boek je voor 1 maart? Dan kan je de workshop bijwonen voor 57 euro excl. BTW en inclusief koffie, thee, water en koekjes. Besluit je later mee te doen? Dan is de investering 67 euro excl. BTW en inclusief koffie, thee, water en koekjes. Je kunt natuurlijk ook altijd mijn online blogcursus ter waarde van 99,97 euro ex. BTW aanschaffen, wanneer je op je eigen tempo mijn tips om goed te leren bloggen, kunt uitproberen. Mocht je hier interesse in hebben, stuur me dan even een berichtje op redactie@willyswereld.nl. Je krijgt altijd binnen 48 uur antwoord.
Launch in 3,2,1………
Binnenkort wordt mijn nieuwe website gelanceerd. Hierop zullen jullie zien dat ik ga werken met verschillende tekstpakketten die ik aanbied voor het creëren van website teksten die compleet bij jou passen en waar je ook nog eens klanten aan overhoudt. Ik houd je uiteraard op de hoogte van de lancering via mijn blogs en Social Media kanalen, maar als je absoluut niets wil missen, kan je je natuurlijk ook rechtsonder inschrijven op de homepage van WillysWereld.nl en krijg je er ook nog drie video’s met gratis blogtips van mij bij cadeau 🙂
Ik hoop je snel te zien op mijn nieuwe website of offline tijdens een kopje thee of één van mijn workshops.
Stay Authentic!
Liefs, Willy
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!