‘Klikkerdeklik’ is mijn favoriete geluid. Niet zomaar een klik, maar de klik van een potentiële klant die doorklikt op de button of link onder mijn post. En dan vervolgens op het winkelwagentje en op ‘afrekenen.’ Klik, klik, klaar. Maar om jouw publiek zover te krijgen dat ze daadwerkelijk graag verder klikken, moet je wel weten welke copy je daarvoor moet inzetten. Mensen kopen nu eenmaal op basis van emotie en rationaliseren hun aankoopbeslissing pas achteraf. Je copy moet dus voldoende de emotie triggeren van jouw klant en enorm aantrekkelijk zijn om kliks te genereren. In dit blog geef ik je maar liefst 15 voorbeelden die prima werken en die je direct in de praktijk kunt toepassen op je eigen copy.
1. Topreviews of quotes van klanten inzetten die fan van je zijn
Voorbeeld: ‘Ik verdubbelde mijn omzet in de eerste twee weken, door jouw dienst/product te gebruiken.’
2. Erkenning van een gerespecteerde en bekende persoon inzetten
Voorbeeld: ‘Eén van de beste boeken die ik ooit gelezen heb’ -Oprah Winfrey
3. Feiten & statistieken gebruiken
Voorbeeld: ‘9 van de 10 deelnemers ziet een toename in website verkeer’ of ‘75% van de deelnemers raad dit product aan.’
4. Urgentie creëren
Voorbeeld: ‘Ik heb nog maar twee plekken beschikbaar op 26 maart voor deze pilotprijs.’
5. Een dienst of productbeoordeling met sterren tonen (ook wel star rating genoemd)
Voorbeeld: ‘4 van de 5 filmbezoekers beoordeelden deze film met 5 sterren.’
6. Een probeerproduct aanbieden
Voorbeeld: ‘Probeer deze Swiffer nu een week lang uit voor slechts 5 euro.’
7. Niet goed, geld terug-garantie geven
Voorbeeld: ‘Binnen 14 dagen niet tevreden? Dan krijg jij zonder morren je geld terug.’
8. Een bonusaanbieding doen
Voorbeeld: ‘Doe nu mee en krijg er een extra online mini-training bij ter waarde van 75 euro. Deze bonusaanbieding is geldig t/m 1 april.’
9. Gratis verzendkosten
Voorbeeld: ‘Bij een besteding van 50 euro, word je kleding gratis thuisbezorgd.’
10. Een laaggeprijsd aanbod doen
Voorbeeld: ‘Voor slechts 29 euro leer jij alles over heksenrituelen.’
11. Betaling in termijnen aanbieden
Voorbeeld: ‘Als je voor een jaarabonnement kiest, bespaar je 111 euro wanneer je het bedrag binnen 6 maanden betaalt.’
12. Waarborg de privacy
Voorbeeld: ‘Wees gerust. Jouw gegevens zijn veilig bij ons. Wij houden ook niet van spam.’
13. Ga voor veiligheid
Voorbeeld: ‘Deze website is beveiligd met een SSL-certificaat. Alle informatie die je invoert is encrypted.’
14. Wat gebeurt er hierna?
Voorbeeld: ‘Na het invullen van je gegevens, ontvang je de training direct in je mailbox. Zodat je gelijk vanuit je luie stoel kunt starten.’
15. Beloof een resultaat waar je klant op zit te wachten
Voorbeeld: ‘Schrijf een bestseller in 90 dagen.’
Deze copyhacks leren toepassen in de praktijk?
En weet je waar ik nu helemaal blij van zou worden? Als jij doorklikt op deze link: https://willyswereld.nl/product/verleidelijke-facebook-advertenties-schrijven/ naar mijn nieuwste online masterclass ‘Verleidelijke Facebook advertenties schrijven.’ Binnen een paar uur heb jij samen met mij een topadvertentie klaar die je direct kunt gebruiken en waar je daadwerkelijk nieuwe leads, inschrijvingen en omzet mee genereert voor jouw weggever, webinar of challenge.
Dit is wat een tevreden klant zegt over mijn schrijfskills met betrekking tot Facebook ads:
‘Binnen 1 week wel 60 nieuwe betrokken mensen in mijn Facebook challenge mogen verwelkomen met dank aan de advertentie die we samen hebben geschreven. Inmiddels al 1 cursus verkocht en 1 klant die het duurste pakket wil afnemen, en we zijn pas net begonnen!‘
Dus ben jij klaar met teveel geld en tijd steken in het maken van Facebook ads zonder dat het wat oplevert en wil je nu graag goede resultaten zien? Schrijf je dan in voor de online masterclass op 23 en 25 maart. Ik heb slechts 6 plekken vrij per avond, zodat ik iedere ondernemer de persoonlijke aandacht kan geven die zij verdient. Wanneer ik 12 deelnemers heb, doneer ik de helft van de omzet aan stichting WijzijnMind om te vieren dat ik 100% medicatievrij ben. De stichting zet zich in voor het verbeteren van de psychische gezondheid in Nederland. Help je mij mee om de wereld weer een stukje mooier te maken?
Ha Angela,
Ik bied zelf ook alleen diensten aan en geen producten. Wat vind je er op het moment lastig aan? Wie weet kan ik je verder helpen.
Liefs,
Willy