Willy @ work

Uit de poll die ik vorige week op mijn Facebookpagina zette, bleek dat mijn volgers en klanten het lastiger vinden om een goede titel te verzinnen, dan een goed onderwerp voor hun blog. Eerlijk gezegd verbaasde mij dit wel een beetje, bij mij werkt het namelijk andersom. Ik heb eerst een goede titel in mijn hoofd en ga op basis daarvan een blog schrijven over een onderwerp dat hier mooi op aansluit. Omdat een meerderheid van de vrouwelijke ondernemers die mij volgt, moeite heeft met het verzinnen van aansprekende titels, geef ik in mijn blog 5 tips weg voor het maken van toptitels die altijd ingezet kunnen worden. Zeker bij gebrek aan inspiratie. Waarom het maken van goede titels zo belangrijk is? Omdat het het eerste is waar jouw klant of lezer naar kijkt. Als de titel niet uitnodigt om verder te lezen, gebeurt dat ook niet en heb je voor niets zoveel tijd en moeite gestoken in het schrijven van je blog. Lees meer

Willy initiation well Portugal

Tegenwoordig zie ik een heleboel ondernemende vrouwen die vooral zichzelf in de weg zitten. Ze weten wat ze willen en ze proberen constant op allerlei verschillende manieren hun doel te behalen, maar toch lijkt niets te werken. Hoe ik dit weet? Omdat ik zelf ook zo’n ondernemer was die met heel veel moeite weleens een salesgesprek deed waarbij ik vaak ook nog een ‘nee’ te horen kreeg. Daarnaast werkte ik dag en nacht keihard, wat ook ten koste ging van mijn sociale leven. Gelukkig besefte ik na veel mislukte pogingen om iets van de grond te krijgen, dat het ook anders kan. Het gaat erom dat je je bewust bent van je eigen mindset, je persoonlijke manier van werken en jouw definitie van succes. Dat je niet meer denkt vanuit een constante angst (‘oh jee, zitten mensen hier wel op te wachten?’), maar vanuit hoe jij je het liefst wilt voelen als succesvolle ondernemer (‘ik heb iets bedacht wat mensen echt resultaat oplevert, dus de verkoop zal supergoed gaan’). Lees meer

Willy in het raam

Hoera! Het is 2019! Het jaar waarin voor steeds meer mensen duidelijk wordt waar ze het gelukkigst van worden en hoe ze hun talenten beter kunnen benutten dan in een 9-tot-5 baan. Het jaar waarin steeds meer mensen kiezen voor wat ze echt willen en waar oude, destructieve patronen allemaal zijn achtergelaten in 2018. Waaronder die van mij. Ik heb vorig jaar een aantal verkeerde keuzes gemaakt, waardoor ik helaas niet al mijn doelen haalde. Daarom voel ik dat 2019 het jaar wordt waarin ik mijn beste omzet ooit draai! Om andere vrouwelijke ondernemers te inspireren om hetzelfde te gaan doen en te gaan shinen met alles wat zij de wereld te bieden hebben, inclusief hun Colgate tandpasta smile, heb ik een blog geschreven over hoe je nu echt een knallende eerste indruk maakt in 2019. Met je teksten, uiteraard. Ik heb mijn awesome tips even voor jullie op een rijtje gezet. Lees meer

Willy voor Pena PalaceDe afgelopen maanden merk ik het steeds vaker: mensen die zich beledigd voelen om wat ik schrijf, of die mijn Facebookpagina niet meer liken, als ik een keertje tegen het zere been schop. Daar waar het echt pijn doet. Die mensen zouden het enorm waarderen als ik binnen de lijntjes kleurde of als ik alleen nog maar beleefde dingen schreef en/of handige schrijftips deelde. Verhalen waar iedereen het simpelweg mee eens kan zijn. Naar mijn mening is dat niet het idee van hoe een blog eruit hoort te zien. Blogs zijn juist geschikt om iets van jezelf te laten zien, om anderen te inspireren, te amuseren of te informeren, maar ook om zo af en toe de nodige discussie op gang te krijgen. Omdat ik wil weten wat er bij de ander leeft en omdat ik ook benieuwd ben naar jouw mening. Niet omdat ik het zo tof vind als jij beledigd gaat zitten doen. Wat ik dan in ieder geval zeker weet, is dat mijn blog jou heeft geraakt. Wat niets meer betekent, dan dat ik een goede blog heb geschreven, want blijkbaar doet het dus iets met jou. Lees meer

Willy fakepose

Vaak hebben mensen die in loondienst werken geen flauw idee wat het ondernemerschap inhoudt. Ze weten ook niet wat ik nu precies allemaal doe online en denken vooral dat ik de hele dag maar een beetje door mijn Facebook of Instagram heen scrol. Natuurlijk komt dit weleens voor, maar wel pas als mijn werk af is. Omdat sommige uitspraken die ik nog steeds regelmatig te horen krijg, echt het bloed onder mijn nagels vandaan kunnen halen, heb ik ze hieronder even op een rijtje gezet. In de hoop dat die ‘loonslaven’ het nooit meer op deze manier aan ons zullen vragen, is dit mijn enigszins humoristische tegengeluid 😉 Lees meer

Willy @ work

Het is altijd spitsuur in mijn hoofd. Mijn gedachten racen alle kanten op en ik bedenk de meest creatieve ideeën. Die ik vervolgens niet opschrijf en dus weer vergeet. Daarom heb ik mijzelf nu aangeleerd om altijd een notitieboekje bij de hand te hebben. Want de beste ingevingen komen altijd wanneer je het niet verwacht, bijvoorbeeld ’s nachts of wanneer je een goed gesprek met iemand hebt gevoerd. Mijn hoofd zit dan zo vol met alle informatie, dat het er eigenlijk ook zo snel mogelijk weer uit MOET. Ook omdat dit mij meer overzicht geeft over datgene wat ik tijdens die dag of tijdens dat gesprek geleerd hebt. Of waar ik door geïnspireerd ben geraakt. Dit gebeurt eigenlijk altijd vanuit een soort natuurlijke flow. Schrijven vanuit flow is daarom een stuk gemakkelijker (en sneller!) dan schrijven over een onderwerp dat je ooit wel van tevoren hebt bedacht, maar waar je toch tegenaan zit te hikken, omdat je even geen inspiratie voelt. Lees meer

Willy in Paleis Monserrate

Een onderscheidende stijl hebben in online ondernemersland, wie wil dat nu niet? Je maakt dan niet alleen gebruik van een goede branding voor je website of je Social Media kanalen, maar ook voor je eigen teksten. Zodat klanten of volgers direct jouw schrijfstijl en opmaak herkennen, of de sfeer die jij met je teksten creëert. In dit blog geef ik je 10 tips voor een slimme branding van jouw schrijfstijl. Lees meer

Willy kijkt naar laptop

De titel van dit blog is een veelgehoorde zin uit de mond van een heleboel ondernemers die nog niet voor 100% achter hun waarde staan. In dit geval hoor ik het regelmatig van vrouwen die bang zijn dat elke week een nieuwsbrief sturen, te ‘spammerig’ of te ‘verkoperig’ overkomt. Maar gebruikmaken van e-mailmarketing is toch echt nog steeds de snelste manier om aan klanten te komen. Lees meer

Willy met een blij hoofd

Omdat een aantal van mijn klanten hebben aangegeven dat ze wel nieuwsgierig zijn naar hoe een werkweek van een copywriter er eigenlijk uitziet, heb ik besloten om een week uit mijn leven te pakken waarin jullie kunnen lezen wat ik zoal meemaak op een dag. Een soort dagboekversie 2.0, alleen begin ik deze keer niet met ‘Lief dagboek,’ zoals vroeger, toen ik nog dagboeken vol schreef over paarden en vriendinnen. Lees meer

Willy blij

Deze week ga ik weer vrolijk verder met deel II van de blog ‘de 10 meest gemaakte missers in de wereld van copywriting-Part I’ van vorige week. Je leest hier de laatste vijf meest gemaakte missers als het om het schrijven van websiteteksten gaat.

Lees meer