Willy met zelfvertrouwen

Over het schrijven van een tekst die je ideale klant aanspreekt en ook nog eens goed verkoopt, wordt in mijn ogen vaak veel te gemakkelijk gedacht. ‘Ik verzin er nog wel even een leuk tekstje bij,’ of ‘Hoe moeilijk kan het zijn? Iedereen kan schrijven,’ krijg ik regelmatig te horen van mijn mede ondernemers. Waarna ik hun schrijfsels bekijk en ze op een liefdevolle manier confronteer met het feit dat als je kunt schrijven, het niet per se betekent dat je ook goede copy schrijft. Gelukkig bestaan er copywriters die wel weten wat ze doen (zoals ondergetekende), die jou al snel 10 stappen verder kunnen brengen dan waar je nu bent. Zodat jouw teksten wel rendabel zijn en jou daadwerkelijk klanten opleveren. Zodat jij de waarde in gaat zien van goede teksten. Goede copy helpt jou om meer te verkopen en nog met gemak ook. Hoe klinkt dat voor je? Ik help je hiermee graag op weg door je te te leren hoe je slimmer kunt schrijven. Door tijdens het schrijven het natuurlijke gedrag van mensen in je achterhoofd te houden en niet door te schrijven zoals jij nu denkt dat het hoort. Hiervoor bestaan er een aantal technieken die je eigenlijk op iedere tekst toe kunt passen. Lees meer

uit het raam staren

Vaagheid is tegenwoordig helemaal hip. Of ondernemers vinden het gewoon erg moeilijk om heel specifiek te zijn in hun woordkeus. Toch heb je dit wel nodig wanneer jij je wilt positioneren als de expert in jouw vakgebied. Laat daarom direct alle ballen vallen die je nu in de lucht probeert te houden, pak er een kopje gemberthee bij en ga even goed in je kracht staan (ik bedoel: ‘maar wat doe je dan precies?’). Lees mee in deze blog waarin ik je leer hoe je een tekst zo kunt schrijven dat jouw klanten exact weten waar ze aan toe zijn en jij nooit meer de vraag krijgt: ‘maar wat doe je dan precies?’ Lees meer

Willy in Lissabon

Rarara, wat is het allerbelangrijkste onderdeel van een extreem goede Facebook advertentie die direct opvalt tussen alle online ruis waar je dagelijks doorheen scrollt? De afbeelding? De doelgroep op wie je je richt? De titel? Nee, allemaal niet, het gaat om het resultaat dat jij kunt leveren. En dat resultaat mag natuurlijk wel in de titel onder je afbeelding of video staan, graag zelfs. De mensen die jij aanspreekt op Facebook moeten eigenlijk direct zien wat er voor hen te halen valt, anders negeren ze de advertentie en krijg jij geen inschrijvingen voor bijvoorbeeld je nieuwe webinar of gratis E-book. Maar hoe doe je dat dan eigenlijk? Op een slimme en bondige manier het resultaat beschrijven dat jij levert, zodat er snel nieuwe leads aanhaken? Lees meer

Dancing in pink street

We hebben er allemaal weleens last van. Dagen waarop het even niet lekker loopt in je business. De flow is eruit, je draait te weinig omzet of je energiepeil is laag en daarmee je zelfvertrouwen weg. Je hebt het gevoel dat het je niet lukt om je tot schrijven te zetten en er komt geen inspiratie opborrelen. ‘Laat maar’, denk je bij jezelf, ‘ik wacht wel tot ik weer eens een idee heb en probeer daar dan iets inspirerends over te schrijven.’ Gelukkig kan het ook anders en hoef je niet dagen zitten tobben om je weer goed te voelen, zodat je snel gefocust en bubbelend van de toffe ideeën weer aan de slag kunt. Hiervoor is de cheatsheet of awesomeness in het leven geroepen. Lees meer

Willy @ work

‘Huh, een slimme salesfunnel schrijven?’ hoor ik je nu denken. ‘Bedoel je niet een slimme salesfunnel bouwen, Willy?’ Nee dat bedoel ik niet. Want voordat je een salesfunnel op jouw website kunt bouwen, is het van belang dat jij bedenkt welke teksten je gaat gebruiken om je potentiële klanten als bijen op honing jouw salesfunnel in te laten stromen. Even een uitleg voor de ondernemers die nog niet bekend zijn met dit fenomeen: een salesfunnel is eigenlijk een soort strategie waarmee je jouw potentiële klanten op een laagdrempelige manier kennis met je laat maken, zodat ze uiteindelijk klant bij je worden. Je kunt het idee visueel maken door een trechter voor je te zien. Je gooit er 100 nieuwe leads (bijvoorbeeld e-mailadressen van potentiële klanten) in aan de brede bovenkant, vervolgens haken er een aantal leads af zodat je in het midden van de buis een stuk of 50 leads overhoudt en aan de onderkant van de trechter rollen er enkel nog mensen uit die echt bij jou passen en graag jouw klant willen zijn. Dit zijn er na de 100 leads dan bijvoorbeeld een stuk of 10. Maar hoe zorg je nu voor het verkrijgen van die nieuwe leads? Met behulp van goede copywriting dus. In dit blog neem ik je stap voor stap mee in het schrijven van een goede salesfunnel. Lees meer

Met Leonie te Riet

‘Authenticiteit.’ Het lijkt wel het modewoord van 2019. Toch was ik afgelopen zondag op het live event ‘Authenticiteit 3.0’ aanwezig van iemand die echt authentiek is door compleet zichzelf te zijn in haar business: Leonie te Riet. Eén van mijn businessmentoren en mijn grootste inspiratiebron. De eerste vraag die ze aan ons stelde, kwam direct bij me binnen: ‘Wat houdt jou op dit moment weg van jouw hart?’ Lees meer

Willy met wapperend haar

Vol spanning zat ik vorige week zaterdagnacht te kijken naar de uitslag van het Eurovisie Songfestival. Het ging tussen Zweden en Nederland en het duurde voor mijn gevoel uren voordat de presentatoren het verlossende woord zeiden: ‘Ohooohooohooo!’ We hebben gewonnen! Oftewel: Duncan Laurence heeft het Songfestival voor Nederland gewonnen met een supermooi liedje. Yay! Ik stond hier echt van blijdschap te springen en hoop maar dat mijn onderbuurman hier geen last van heeft gehad 😉 Want het voelde toch ook een beetje alsof ik zelf had gewonnen, omdat ik het goed voorspeld had in een omgeving waarin iedereen om mij heen nogal sceptisch was over onze deelname. Lees meer

Willy happy

Denk jij ook regelmatig bij jezelf: ‘Waarom zie ik bij mijn klanten altijd direct wat ze nodig hebben en lukt het bij mijzelf helemaal niet zo goed?’ Dit is eigenlijk heel logisch. Je kunt namelijk niet objectief naar je eigen situatie kijken, omdat het zich allemaal grotendeels in je hoofd afspeelt. Dit geldt vaak ook voor je persoonlijke websiteteksten en de teksten die je voor je advertenties schrijft. Soms denk je dat je een geniale tekst hebt geschreven, maar dan blijkt het in de praktijk totaal niet te werken. Daarnaast zijn er dagen waarop je met een simpel tekstje aan komt zetten, dat wel enorm aanslaat bij je volgers en klanten. Zo heb ik eens een telefoongesprek van vijf regels uitgeschreven tussen mij en een klant en dat bericht kreeg maar liefst 600 likes op Facebook! Terwijl mijn blog, waar ik een paar uur hard op gezwoegd had, ‘slechts’ 25 likes opleverde. Waarschijnlijk omdat veel mensen hem te lang vonden om te lezen en de concentratie weer ver te zoeken was 😉 Lees meer

Willy kijkt naar laptop

Heb je hier weleens bij stilgestaan? Je kunt nog zulke mooie foto’s, ideeën of doelen hebben, zolang jij ze niet wereldkundig maakt en ze voorziet van een tekst met een duidelijk doel, gebeurt er……helemaal niks. Teksten kunnen jouw lezers aanzetten tot actie, verhalen kunnen een ander betoveren en goede copywriting triggert jouw klanten om iets bij je te kopen. Daarom is het ook zo’n enorm belangrijk onderdeel van je sales- en marketingstrategie. Lees meer

Willy initiation well Portugal

Zoals waarschijnlijk velen van jullie, heb ik afgelopen week de documentaire ‘The Call to Courage’ van Brené Brown (auteur van ‘De kracht van kwetsbaarheid‘) gezien op Netflix. De film is absoluut een aanrader, omdat zij zichzelf daar letterlijk kwetsbaar opstelt wanneer ze een verhaal vertelt over een zwemwedstrijd van haar dochter. Een wedstrijd die ze zeker weten zou verliezen, maar waar ze ondanks alle bezwaren en angsten, toch aan meedeed. Het was niet alleen ontroerend, maar vooral hartstikke echt. En het was een verhaal dat alleen Brené op deze specifieke manier kon vertellen. De laatste tijd mis ik dit soort menselijke verhalen in online ondernemersland. Lees meer