We komen steeds dichter bij het eind van het jaar, bij het moment waarop de ‘grote namen’ in Nederland en Amerika hun bekende programma’s lanceren. De programma’s waar je nog duizend mails van krijgt in je inbox en waar vele anderen ook promotie voor doen omdat ze er een affiliate bonus voor krijgen. Ik vind het niet erg, want ik leer juist heel veel van de manier waarop zij sales en lanceringen doen en hun promotionele teksten schrijven (sterker nog: ik lanceer in oktober zelf ook een gaaf signature programma), maar ik hoor toch van een aantal klanten dat ze hier helemaal gek van worden. Ze worden voor hun gevoel platgebombardeerd met Facebook ads en verkoop e-mails en willen zich dan direct uitschrijven van iedere mailinglijst per ondernemer die hier iets over deelt. Ik heb ze gevraagd waarom dit hen nu zo triggert. De één houdt simpelweg niet van de te pusherige marketingtechnieken die volgens hen gebruikt worden. De ander krijgt stress omdat zij de druk voelt om in te stappen, omdat haar business anders niet ‘succesvol’ zou zijn. Sommige klanten hebben zelf nog enorme blokkades zitten op sales, waardoor dit ze triggert als fuck en weer anderen hebben een hekel aan miljoenenbedrijven omdat ze denken dat ze worden opgelicht of dat de ondernemers die het aanbod doen niet integer zijn. (Uit ervaring kan ik zeggen dat er een aantal inderdaad niet integer zijn, maar de meeste ondernemers willen gelukkig oprecht hun klanten verder helpen). Maar geloof me, het is echt mogelijk om geen hekel te krijgen aan de ondernemer die haar lanceringen doet. Het is juist slim om er van te leren en er wat objectiever naar te kijken. Zonder stress.
Voordat je iets koopt, is het slim om te kijken of jij het echt nodig hebt
Wanneer het lijkt alsof iedereen zich inschrijft voor een bepaald programma, snap ik dat je bang bent dat je iets mist als je het niet doet. Maar misschien is het op dit moment helemaal niet de juiste keus voor jou. Wanneer je bijvoorbeeld nog geen helder aanbod hebt, je niche nog niet hebt bepaald of hebt ontdekt wat er uniek is aan jou, heb je weinig aan een programma dat jou leert om webinars te geven. Kijk altijd naar de fase waarin jouw bedrijf zich bevindt en kijk goed naar het aanbod. Is dit een programma waar jij direct iets mee kunt of doe je mee omdat iedereen dat lijkt te doen? Let op het woordje: lijkt. Want zeker wanneer er een affiliate bonus aan het aanbod zit verbonden voor iedereen die het verkoopt, lijk je van 10 verschillende kanten gebombardeerd te worden met e-mails erover. Als je weet hoe dit precies werkt, laat je je hierdoor niet meer zo snel gek maken.
Weet wat voor jou werkt
Als je van jezelf weet dat je 1-op-1 support nodig hebt van de ondernemer die het aanbod doet, om te kijken of je wel de goede richting opgaat, schrijf je dan niet in voor een online programma waarin je alles zelf moet doen. Ik weet zelf dat dit voor mij eigenlijk niet goed werkt en dat ik af en toe een schop onder mijn kont nodig heb, daarom bied ik bij al mijn online trainingen of programma’s altijd nog groepscalls of 1-op-1 calls aan. Ik kom altijd even live om je vragen te beantwoorden of je verder te helpen. Als je van jezelf weet dat je overweldigd raakt van grote groepen en je dan te weinig persoonlijke aandacht krijgt, stap dan niet in in een mastermind met 1000 mensen. Ik zie maar al teveel mensen in een online programma stappen dat ze niet afmaken, terwijl ze in eerste instantie wel enthousiast waren. Omdat het groepsprogramma uiteindelijk niet hun individuele behoeften vervulde, wat natuurlijk ontzettend zonde is van de investering die ze hebben gedaan. Kijk dus altijd goed of het programma goed bij jou en jouw persoonlijke leerstijl past.
Schrijf je niet direct uit van een mailinglijst tijdens een lancering
In plaats van je te irriteren aan de vele e-mails in je inbox en je uit te schrijven bij iemand die je normaal gesproken met plezier volgt, kun je je ook afvragen wat je hiervan kunt leren. Bewaar hun lanceer e-mails in een swipe file en kijk later nog eens terug wanneer je zelf iets lanceert: Hoe hebben ze de copy van de mail geschreven? Op welke tekst ging jij aan? Op welke tekst haakte je juist af? Bestudeer daarnaast hoeveel e-mails zij naar hun lijst stuurden tijdens hun lancering en voel eens goed bij jezelf of jij daar zelf comfortabel mee zou zijn? Dit geeft je al direct een goede indicatie waar jouw eventuele irritatie vandaan komt. 😉 Want ja, als je wilt verkopen, is het nodig om meerdere mails per week te sturen, niet iedereen leest jouw e-mails namelijk braaf iedere week.
Je kunt echt zoveel leren van deze lanceringen: bestudeer wat succesvolle ondernemers doen om meer sales te genereren en gebruik dat weer in je eigen lanceringen op jouw unieke manier. Lanceringen zijn altijd maar tijdelijk en worden snel weer afgewisseld met de waardevolle gratis content die jij graag consumeert. Geen enkele reden om je uit te schrijven dus!
En denk maar zo: als jij fan bent van hun gratis content en daar waardevolle lessen uithaalt, zorgt een lancering er alleen maar voor dat jij weet dat er nog meer te leren valt waar jij absoluut mee geholpen bent. Verwacht niet van mensen dat ze maar blijven geven, geven en geven zonder ooit wat aan je te verkopen. Ze hebben een business, geen gratis hobbykanaal. 😉
Want sta nu eens stil bij je eigen business: wanneer jij altijd je ziel en zaligheid stopt in het schrijven van waardevolle content en vervolgens schrijven mensen zich uit of worden ze zelfs kwaad omdat jij een keer wat wilt verkopen. Hoe zou je je dan voelen? Gebruikt? Waarschijnlijk wel, of niet? 😉 Besef je goed dat lanceringen altijd maar tijdelijk zijn. Want als je fan bent van iemands gratis content, support hem of haar dan simpelweg door de mail te openen, hem goed te lezen en er eventueel een leuke reply op te sturen. Stuur ze in gedachten alle succes van de wereld wanneer ze hun aanbod lanceren, ook als het niks voor jou is en hoop dat jouw volgers hetzelfde doen wanneer jij jouw e-mails met een aanbod verstuurt. 🙂
Wil je zelf succesvol lanceren?
Ga jij binnenkort een nieuw programma of aanbod lanceren, heb je al een mailinglijst, maar vind je het lastig om mails te schrijven die zorgen voor meer verkoop en zelfs voor een uitverkocht event, online programma of coachtraject? Ik heb al mijn inzichten over lanceringen van succesvolle ondernemers voor je verzameld en hier voor mezelf een unieke succesvolle schrijfformule in ontworpen die mij al meer dan 10.000 euro in sales heeft opgeleverd. En mijn klanten ook! Dat gun ik jou ook. In de mail templates die ik je in de online training ‘E-mail succes: één keer schrijven, voor altijd verkopen‘ letterlijk cadeau doe, werk je niet vanuit vervelende push marketing, maar schrijf je e-mails vanuit jouw unieke persoonlijkheid en energie. Want jij bent altijd zelf nog de beste lead magnet voor jouw klanten.
Dit zijn de resultaten die mijn klanten behaald hebben na het volgen van de training (toen nog in een 1-op-1 variant):
Mijn klant E. heeft na het schrijven van de 5 killer mails naar een mailinglijst met 500 leads de 20K omgezet aangetikt en daarmee veel mooie vrouwen verder kunnen helpen met haar fantastische coachingstrajecten.
Mijn klant L. heeft met deze 5 e-mails haar event voor leren spreken on stage uitverkocht (de zaal zat vol met 50 vrouwen).
Wat krijg je concreet als je ‘E-mail succes’ aanschaft?
- De 5 succesvolle e-mail templates die jij als basis kunt gebruiken voor het vertellen van jouw verhaal en het doen van jouw aanbod, invullen voor je eigen branche en gaan met die banaan!
- De 5 e-mail templates compleet uitgewerkt als voorbeeld, zodat jij exact ziet hoe jij er je eigen draai aan kunt geven
- 5 entertainende video’s waarin ik uitleg geef hoe het werkt op een leuke manier, zodat je niet kunt wachten om aan de slag te gaan
- Levenslang toegang tot een besloten Facebookgroep, zodat je de templates altijd opnieuw kunt gebruiken wanneer je een nieuw aanbod lanceert
- 1 x in de maand kom ik een uur live om al jouw vragen te beantwoorden
- 1 x persoonlijke feedback van mij op de mails die je geschreven hebt om er het maximale aan conversie uit te halen
Welke resultaten ga je eruit halen?
- Uitverkochte programma’s, events en trainingen en dus meer omzet + impact: verkopen wordt easy!
- Een gelijkgestemde community om je heen met dezelfde kennis en inzichten
- Levenslang toegang tot de besloten Facebookgroep met de video’s en templates waar je al je vragen kunt stellen over het schrijven van de mails
- 1x Persoonlijke feedback van mij op je mails zodat ze daadwerkelijk de gewenste omzet opleveren
- Altijd herbruikbare templates die je kunt invullen voor je eigen branche, zodat je keer op keer je aanbod verkoopt aan de juiste mensen
- Je kent je ideale klant door en door
- Je weet hoe jouw e-mail funnel een klantmagneet kan zijn en je werkt effectiever: meer verdienen in minder tijd
- Er zit een systeem in je e-mail marketing dat voor jou werkt
Wat is de investering?
Als je voor 31 augustus beslist, is de training voor € 197 ex. BTW voor altijd van jou. Daarna gaat de prijs omhoog naar € 297 ex. BTW.
Ben jij klaar voor uitverkochte programma’s en events? Klik dan hier om E-mail succes: één keer schrijven, voor altijd verkopen aan te schaffen!
Ik zie je snel.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!