Denk jij ook regelmatig bij jezelf: ‘Waarom zie ik bij mijn klanten altijd direct wat ze nodig hebben en lukt het bij mijzelf helemaal niet zo goed?’ Dit is eigenlijk heel logisch. Je kunt namelijk niet objectief naar je eigen situatie kijken, omdat het zich allemaal grotendeels in je hoofd afspeelt. Dit geldt vaak ook voor je persoonlijke websiteteksten en de teksten die je voor je advertenties schrijft. Soms denk je dat je een geniale tekst hebt geschreven, maar dan blijkt het in de praktijk totaal niet te werken. Daarnaast zijn er dagen waarop je met een simpel tekstje aan komt zetten, dat wel enorm aanslaat bij je volgers en klanten. Zo heb ik eens een telefoongesprek van vijf regels uitgeschreven tussen mij en een klant en dat bericht kreeg maar liefst 600 likes op Facebook! Terwijl mijn blog, waar ik een paar uur hard op gezwoegd had, ‘slechts’ 25 likes opleverde. Waarschijnlijk omdat veel mensen hem te lang vonden om te lezen en de concentratie weer ver te zoeken was 😉
Je blinde vlek ben je zelf
Nou ben ik van mening dat mensen je blog toch wel zullen lezen, als deze maar interessant genoeg is. Maar toch merk ik soms ook dat ik ervan uit ga dat mijn bloglezers net zoveel kennis hebben over schrijven als ik en dat is natuurlijk niet altijd zo. Zeker als het niet hun vakgebied is. Een aantal weken geleden merkte ik bijvoorbeeld dat mijn Facebook advertenties niet lekker liepen en dat ik niet meer goed bij de ‘pijnpunten’ van mijn klanten wist te komen. Daarop besloot ik te investeren in een nieuwe businesscoach wat direct de eerste week al een wereld van verschil maakte. Ik werd even flink wakker geschud en uit mijn eigen gedachtenbubbel getrokken, toen we samen naar mijn aanbod keken.
Er zelf ingetrapt
Ik leer mijn klanten altijd dat ze het probleem van hun klant en de gewenste resultaten moeten beschrijven, niet de methode die ze gebruiken. Bleek dat ik in exact dezelfde valkuil was gestonken 😉 Met slechts een klein aantal aanpassingen in mijn teksten, sloeg mijn aanbod ineens wel aan en kwamen er nieuwe aanmeldingen binnenrollen. Dat is dus het verschil dat een goede coach kan maken in jouw business en leven. Ze kijken als objectief persoon naar wat je aan het doen bent en sturen direct bij, indien nodig.
Alleen kom je ver, samen kom je verder
Dus voor de ondernemers die het allemaal zelf denken te kunnen na het volgen van een gratis challenge of een paar webinars, think again! Investeer in een goede coach die jouw blinde vlekken aankaart en die jou in grote lijnen aan kan geven wat hij of zij ziet gebeuren in jouw business. We kunnen als ondernemers namelijk zo vast blijven zitten in ons eigen taalgebruik (vakjargon) en zo overtuigd zijn van onze ideeën over wat wel en niet waardevol is, dat de rest een grote blinde vlek voor ons wordt, omdat we dat alles onbewust negeren.
Wat zoekt jouw klant in Google?
Vanochtend had ik bijvoorbeeld een Skypegesprek met een toffe, nieuwe klant die al meer dan 40 jaar ondernemer was. Dit merkte ik ook aan alles op zijn website. Zijn verhaal stond in vakjargon opgeschreven, omdat hij verwachtte dat iedereen wel wist wat een manueel therapeut was. ‘Maar is dat ook echt zo?’ vroeg ik hem, en hij kreeg toch ineens het inzicht dat dit niet klopte, omdat ik erna vroeg of zijn site snel gevonden werd als mensen hiernaar Googelden. Het antwoord was nee. Want mensen Googelen meestal niet naar ‘manueel therapeut,’ maar wel op zaken als: ‘Hoe kom ik van mijn nekpijn af? Hoe kom ik van mijn schouderklachten af? Waarom heb ik zo’n pijn in mijn rug?’ Op dat soort termen kun je dus hoog gaan scoren in de zoekmachine a.k.a.Google.
Gratis online website scan
Heb jij op dit moment ook het gevoel dat je een heleboel mooie aansprekende teksten voor je website en/of je Social Media kanalen hebt geschreven, maar merk je toch dat er te weinig respons op komt? Gaat de verkoop van jouw product of dienst niet lekker en ben je zelf je allergrootste blinde vlek? Ik kijk graag met je mee via een gratis online website scan die je hier bij me aan kunt vragen: https://willyswereld.nl/gratis/. Omdat ik bij jou wel binnen vijf minuten zie wat je nodig hebt. Dan laat ik mijn nieuwe businesscoach datzelfde lekker voor mij doen. Zodat die blinde vlekken mooi zijn weggewerkt. Win-win.
Leerzaam dagje uit in Utrecht?
P.S. Interesse om meer tijd te besparen op het creëren van geschreven content voor je Instagram account? Ik ga je laten zien hoe je dit doet tijdens mijn livedag ‘tijdbesparende content creatie op Instagram’ op 25 mei in Utrecht. Je gaat concreet met 5 posts, 2 stories en een concreet strategisch marketingplan naar huis. Ik heb nog twee plekken vrij. Je kunt er hier meer over lezen: https://willyswereld.nl/product/livedag-tijdbesparende-content-creatie-op-instagram/.
Plaats een Reactie
Meepraten?Draag gerust bij!